torstai 29. joulukuuta 2011

torstai 15. joulukuuta 2011

pitää osata kasvilisuus vyöhykkeet

keskiviikko 14. joulukuuta 2011

pikkujoulut

pikkujoulut pe 16.12 saa ottaa vähän karkkia ei mitään roskaavaa. Saa ostaa jonkun 2 € lahjan ja saa itse jonkun lahjan.

maanantai 12. joulukuuta 2011

Läksyt 12.12

Ma: Koe alkaa klo 8.10 (ke). Muista harppi ja viivotin. Koe alue s. 60-77
EN: Kirjota Uudesta-Seelannista 10 asiaa. Työkirjan sivulle 47.

perjantai 9. joulukuuta 2011

läksyt

ma:mökki 28.

torstai 8. joulukuuta 2011

Ainekirjoitus tietokoneella tiistaina 13.12.

Tiistaina 13.12. kirjoitetaan kertomus sinun joulumaasi tapahtumista/kommelluksista.
Otsikko vaihtoehdot:
  • Joulumaan talviurheilukilpailut
  • Joulumaan salaisuus
  • Tie Joulumaahan
  • Jos otsikot eivät miellytä, niin voit keksiä otsikon myös itse. Omavalintainen otsikko tulee kuitenkin näyttää opettajalle ennen kirjoittamista.
Fiilistä kirjoitelman suunnitteluun voi hakea Katri Helenan iki-ihanasta Joulumaasta.
Samalla, kun kuuntelet kappaletta, voit pohtia mm. seuraavia asioita:
  • Millainen on sinun joulumaasi?
  • Mitä siellä tapahtuu?
  • Ketkä siellä asuvat?
  • Millaisia he ovat?
  • Tarinan päähenkilö 
  • Juoni
  • ...
-
Kotona: Tee vapaavalintainen suunnitelma (juonikartta, ajatuskartta tai ajatusviivat) kotona valmiiksi. Suunnitelman pitää olla valmis tiistaina 13.12. koska tällöin aloitamme kertomuksen kirjoittamisen. 
Suunnittelu intoa toivottaa,
Harri ja Olli

keskiviikko 7. joulukuuta 2011

Liikuntatiedote 5c, joulukuu 2011

14.12.2011 keskiviikkona on luistelua Hakio-hallilla. Mukaan tarvitset luistimet, kypärän ja mailan (Tarvittaessa koululta saa lainata välineitä). Jos tarvitset luistimet lainaksi, käy sovittamassa ja hakemassa itsellesi luistimet uuden puolen maisemasta tiistaina 13.12.


HUOM!


Tytöt kokoontuvat luistimineen ruokalan ovella klo 10 ja jokainen ottaa mukaansa eväät.


Pojat lähtevät ulkovarastoilta Santerin ohjeen mukaan.


t:Jenni ja Santeri

Läksyt 7.12

Ai:moniste

maanantai 5. joulukuuta 2011

Läksyt

AI: s. 52-53 t. 1 ja 3

Ussasta ei läksyä!

MA: Mökki 40 teht. 1 ja 2

GE: Lue kpl 17 tee teht. 1

Hissan koe 8.12
Äikän koe 12.12
Matematiikan koe 14.12
Enkun isokoe 7.12

perjantai 2. joulukuuta 2011

läksyt.2.12

MA:Mökki 36
GE:Lue kpl 17, tee teht. 3
RA:piirrä ihmiset loppuun. Nimeä vaatteet.

torstai 1. joulukuuta 2011

Läksyt 1.12.11

AI:5 sanaa jokaiseen kohtaan (vihossa)+s.50 t.2
MA:Mökki 35.
GE:Lue kpl 17 ja tee teht1.
HI:Kirjoita vihkoon tärkeää laatikko ja s.84 tehtävä 1.

keskiviikko 30. marraskuuta 2011

läksyt

ai: 38s-39s t. 5,6,9
ma:mökki 34
hi: vihkoon otsikko. lue s.78-80

tiistai 29. marraskuuta 2011

Läksyt

AI: s.36 t.1 ja s.37 t.3
GE:lue kpl 16 tee moniste loppuun

Läksyt

AI: s.36 t.1 ja s.37 t.3

perjantai 25. marraskuuta 2011

keskiviikko 23. marraskuuta 2011

Läksyt

MA: Mökki 32, si 70 loppuun!
AI: Kirjoita tarinaa!
EN: S. 62 teht. 8a & 8b, koe keskiviikkona 7.12.
GE: Huomikseksi HML:n kartta mukaan!

tiistai 22. marraskuuta 2011

ai:miellekarttavalmiiksi
ge:opettele pallonpuoliskot

Historian wikiprojekti

Moro.

Teemme historiassa wikiprojektia Muinaiset korkeakulttuurit-jaksosta. Wikispace sivusto on asettanut ohjeelliseksi ikärajaksi 12-vuotta. Tämän vuoksi lähestymme kotiväkeä pyytääkseemme lupaa wikin käyttöä varten. Ohjaamme projektia ja uskomme oppilaiden hyötyvän wikeillä tehdystä projektista. Oppilaat tuovat kotiin lupalapun allekirjoitettavaksi tänään. Lappu tulisi olla takaisin koulussa allekirjoitettuna viimeistään torstaina, jotta projekti voi alkaa.

Terveisin,
opeharjoittelijat Harri ja Olli

perjantai 18. marraskuuta 2011

18.11 Läksyt

HI: Lue kpl 14 s.72-74 teht. 3
RA: Kirjoita seuraavat numerot ranskaksi vihkoon; 51, 83, 37, 29, 84, 93, 66, 82, 94, 98.

torstai 17. marraskuuta 2011

Läksyt 17.11

MA: Moniste
GE: Ilmansuunnat vihkoon (Bilsan vihkoon)
HI: Lue s. 66 teht.5 Lue kpl 13 s.68-71 teht. 1 ja 5
AI: Kirjoita ideakorttiin egyptistä, tarinaa varten.


keskiviikko 16. marraskuuta 2011

16.11 Läksyt

Ma: s.160 teht. L1 ja s.163 t. L3
BG: Lue kpl 14 ja opettele ilmansuunnat
ai: s.41 teht 3 ja postikortti valmiiksi, ohje:
Kirjoita postikortti järjestäjäparillesi. Voit itse keksiä, mistä kortin ”lähetät”. Kortissa pitää olla jonkin verran tekstiä ja VÄHINTÄÄN 5 substantiivia. Voit katsoa apua oppikirjan sivulta 74.


tiistai 15. marraskuuta 2011

Läksyt

15.11.2011

AI: s.46 teh, 2 ja s47 teh,3

Maantieto: Kartta tehtävä.

maanantai 14. marraskuuta 2011

läksyt

äi. s.44 teht.2 ja s45 teht.3

ma. mökki 29


14.11 ma

perjantai 11. marraskuuta 2011

Läksyt 11.11.11

AI: s.42 t. 1b, s.43 t. 4a ja 4b

UE: s.36 t.1-3

MA: s.65 t. 3, 4 ja 7 Huom. TUO NUKKEJA MAANANTAINA!

HI: lue s.64 t.5 tee hieroglyfeillä viesti

torstai 10. marraskuuta 2011

läksyt

ma: mökki 28
hi:lue: s. 59-63. teht. 2-3.s.62

keskiviikko 9. marraskuuta 2011

Läksyt 9.11.2011

Ai: s.42 teht. 1b & s.43 teht. 4a-b
Ma: Mökki 27
En: Harjoittele kokeeseen. Alue: kpl. 4

++FY-KE -koe to 10.11. s. 10-41

tiistai 8. marraskuuta 2011

läksy

Ai: s.40 teht 1a s.42 teht 1a

maanantai 7. marraskuuta 2011

Opeharjoittelijat esittäytyy Part 2

Harri ja Olli runon väänsi,
se meidän ajatukset uusiks käänsi.
Siis tässä teille runo toinen,
ei ehkä ihan samanmoinen.

Myös kaksi naista uutta,
tekee tuttavuutta.
Opettamista harjoittelee,
hämmästelee viisicee.

Toinen meistä on nimeltään Aino,
pituus 165, vaihtelee paino.
Aino kuviksesta innostuu,
joskus aika paljon puhuu.

Piiakin tykkää kuviksesta,
myös metsä on hänelle tuttu mesta.
Hiukset ovat pidemmät hällä,
erotat meidät keinolla tällä.


Meistä on kiva teihin tutustua,
ja uusista asioista innostua!


Poikien tavoin mekin olemme kakkosvuosikurssin opeharjoittelijoita ja näette meitä luokassanne nyt syksyllä ja uudelleen loppukeväällä. Harri ja Olli kertoivatkin jo opetusasioista, me opetamme samoja aineita hieman eri järjestyksessä.


Terkuin: Aino ja Piia

Meidät tavoitat osoitteista:
aino.terio@uta.fi
piia.tersa@uta.fi

Läksyt 7.11

En: s.54 teht. 8a & 8b, sanakoe ma 14.11 kpl 4.
Ai:Kirjoita ideakorttiin 3 ideaa haastattelua varten.
Ue: s.36 teht. 1-3


Järkät Naomi & Minna

torstai 3. marraskuuta 2011

läksyt

MA: omat mitat -moniste (2. puoli vapaaeht.)
HI: lue s. 54-57, teht. 2-3

Opeharjoittejat esittäytyy - Harri ja Olli


Tässä teille kaksi uutta tuttua
jotka kertovat luokalle opettavaa juttua
kuuden viikon ajan luokassa puuhailemme
luultavasti kanssanne tutuksi tulemme

Harri on meistä parrakkaampi
Olli puolestaan huomattavasti pidempi
Nyt alkaa taival yhteinen
Matka on varmasti molemmin puolin myönteinen
Harri Olli

Lämpimät syysterveiset täältä okl:n syövereistä. Olemme II- vuosikurssin opiskelijoita leikkikentän toiselta puolen. Tulemme toimimaan harjoitteluparina 5c luokassa tästä jouluun, sekä loppukeväästä vielä uudestaan. Toimimme yhdessä toisen harjoitteluparin, Ainon ja Piian kanssa.
Nyt syksyllä opetamme matematiikkaa, äidinkieltä ja historiaa. Keväällä vuorossa on taide- ja taitoaineita liikunnan, musiikin, kuvataiteen ja käsityön saralla. Tarvittaessa voi rohkeasti ottaa yhteyttä.
                            
Syysterveisin Harri ja Olli       
                                                           
Yhteydenotot:  

Opeharjoittelijat - Harri, Piia, Aino ja Olli

keskiviikko 2. marraskuuta 2011

läksyt 2.11

palokuntamoniste

en: s 51 3b

Ai: runo loppuun

sunnuntai 30. lokakuuta 2011

Halloweendisco 3-6-luokkalaisille

Halloweendisco normaalikoulun 3-6-luokkalaisille
3.11.2011 klo 18 - 20 vanhan puolen alasalissa
- parhaat asut palkitaan
- juhlimme sukkasillaan
- puffetti
- sisäänpääsymaksu 2 €

Tilaisuus on tarkoitettu ainoastaan normaalikoulun oppilaille.
Tilaisuuden sujuvuuden ja turvallisuuden varmistamiseksi paikalla on järjestysmiehiä, vanhempainyhdistyksen edustajia ja opettajakunnan edustaja. Discon aikana ei voi käydä ulkona.

Järjestäjä: Hämeenlinnan normaalikoulun vanhempainyhdistys

torstai 27. lokakuuta 2011

Päässälaskukisa maanantaina 31.10.

Perinteinen syksyinen päässälaskukisa järjestetään jälleen marraskuussa. Ensimmäiseen vaiheeseen osallistuvat kaikki; omissa luokissa on luokkakohtainen tehtäväosuus maanantaina 31.10. Luokkien taitavimmat osallistuvat myöhemmin koulun kisaan ja sieltä parhaat Hämeenlinnan koulujenväliseen kisaan.

Päässälaskukisan laskut ovat tavanomaisia oppituntien päässälaskuja vaikeampia, jotta taitavimmat laskijat erottuvat joukosta. Tulokset ovat näin ollen keskimäärin melko vaatimattomia eikä heikoistakaan pisteistä kannata siten masentua. Päässälaskukisan tulokset eivät myöskään voi heikentää matematiikan arvosanaa.

keskiviikko 26. lokakuuta 2011

LIIKUNTATIEDOTE 26.10.2011


LIIKUNTATIEDOTE 26.10.2011

Aloitamme marraskuun alusta 2.11.keskiviikkona sisäliikuntajakson, jonka aikana harjoittelemme muun muassa salibandyyn, telinevoimisteluun ja koripalloiluun liittyviä taitoja. Muistattehan asianmukaiset sisäliikuntavarusteet: paljaat varpaat/sisäpelikengät, verkkarit/sortsit, t-paita ja pyyhe. Sisäliikuntatuntien jälkeen käydään suihkussa. Mikäli oppilaalla on jokin liikunnan tunneille osallistumiseen vaikuttava rajoite (esim. on toipilaana) toivomme, että asiasta ilmoitetaan opettajalle lapulla, sähköpostilla, tekstiviestillä tai Wilma-viestillä.

Liikuntaterveisin:
Jenni Lehtilä, puh.040 1904208 & Santeri Mäkelä, puh.040 1904202

Huom! 14.12. keskiviikkona olemme varanneet Hakio-hallin normaalikoulun käyttöön. Joulukuussa kannattaa siis laittaa luistimet luistelukuntoon. Muistuttelemme asiasta vielä lähempänä ajankohtaa.

Pelastuslaitoksen koulutus ke 2.11. klo 9 alkaen

Hämeenlinnan pelastuslaitos pitää viidesluokkalaisille perinteisiä turvallisuuskoulutuksia. Kouluttajat kalustoineen saapuvat koulullemme ke 2.11. ja  klo 9.00 on kaikille vitosille yhteinen "teoria", joka pidetään normaalikoulun auditoriossa. Vajaan oppitunnin mittaisen teoriajakson jälkeen oppilaille on käytännön harjoituksia, ainakin sammutuspeitteellä harjoittelua koulun pihalla. Koko koulutus on tarkoitus toteuttaa klo 9 - 11 aikana, joten liikunnan tunnista voi pieni osa mennä harjoitukseen.

läksyt

ma: mökki 25
fy-ke: lue s. 18-19, teht 1-2
harjottele matikan kokeeseen!!

tiistai 25. lokakuuta 2011

läksyt

fy-ke: lue s. 14-17, teht 1-3

läksyt

maanantai 24. lokakuuta 2011

läksyt

MA: mökki24
enkku: harjoittelee kokeeseen.

Halloween-juhla omassa luokassa

Meillä oli tänään luokassa puhetta mahdollisesta halloween-juhlasta. Ajatus on, että se olisi mukava yhteinen luokkajuhla, jossa on oppilaiden keksimää ohjelmaa. Mukaan voisi ottaa halloween-juttuja, kuten naamareita ja asuja sekä herkkuja (vähän karkkia ja max 0,5 l limsaa tai mehua, ei sipsejä tms. murenevaa). Ajankohta olisi maanantai 31.10. klo 12.30 - 14.00.

Sopiiko ehdotus vanhemmille? Jos tätä ei pidetä toteuttamiskelpoisena, vanhemmat voisivat laittaa pikaisesti viestin Wilmaan tai sähköpostiin.

perjantai 14. lokakuuta 2011

Syyslomalle!

Syyslomaksi ei tule mitään läksyjä! Käyttäkää aika lepoon ja virkistykseen.

Syksyn projektit ovat valmistuneet; videot saatiin kuvattua ennen lomaa, ja
kirjallisuusjakso blokeineen saatiin valmiiksi. Kaikkien blokeihin on linkki
http://www.uta.fi/hnk/tammi/?Linkkej%E4_ja%26nbsp%3Btiedostoja
- Kiitos Sari-opettajalle yhteistyöstä ja hyvästä opetuksesta!

HYVÄÄ SYYSLOMAA KAIKILLE!

tiistai 11. lokakuuta 2011

Läksyt 11.10.

RA: 2 esittelyä valmiiksi (koe 4.11. kpl 2&3)

maanantai 10. lokakuuta 2011

Uusimmat päivitykset...

...maanantaina 10.10. ovat koelistan päivitys sekä uusi gallup - vastaa ennen syyslomaa!

Lokakuu 2011 5C-luokassa....

Rosa ja Jenna luokassamme TET-harjoittelussa lokakuussa

5C luokka lokakuussa 2011 tässä järjestyksessä...


perjantai 7. lokakuuta 2011

7.10 läksyt

Ma: Mökki 21
Ra: S.19 teht.2 ja s.20 teht.3
Hi: Harjottele kokeeseen! Koe alue: s. 20-44, koe on to 13.10


Naomi&Minna

torstai 6. lokakuuta 2011

torstain läksyt

fy-ke: s. 7 teht. 3
hi: koe torstaina s. 20-44
ai: tuo kirja kouluun

T: peps ja malps

keskiviikko 5. lokakuuta 2011

Läksyt 5.10.2011

Ma: mökki 20
Fy-ke: s.7 teht. 1-2

tiistai 4. lokakuuta 2011

Läksy 4.10.

Äikkä Moniste Lue ja tee tehtävät.

Koulukuvaus ma 10.10.

Luokkamme koulukuvausaika on maanantaina 10.10. klo 13.20 (luokkakuva + yksittäiskuvat + kirjallisen luvan kanssa muut mahdolliset kuvat).

Lomake, joka jaettiin viime viikolla, on palautettava opettajalle viimeistään keskiviikkona 5.10.

sunnuntai 2. lokakuuta 2011

Galluppi

Oli tarkoitus, että jokainen oppilas vastaisi pikaisesti oikeassa reunassa olevaan pikakyselyyn. Jos et ole vastannut, valitse rehellinen vastauksesi, kiitos. Kyselyt vaihtuvat jatkossa esim. viikoittain.

perjantai 30. syyskuuta 2011

30.9 Läksyt

MA: 41loppuun. Mökki 18
HI: Lue kpl 8, s. 42-44. Moniste loppuun.
RA: Suomenna kappale 3 loppuun. Harjoituskirja s. 17 t. 1.
AI: Lue kirja loppuun tiistaiksi!

torstai 29. syyskuuta 2011

Läksyt 29.9.

AI: Lue kirjaa & 2030 -tarina loppuun. (Kirja pitää olla luettuna ensi viikon tiistaina).
MA: Vihkoon: 10 esineen pituus.

tiistai 27. syyskuuta 2011

Tuo huomenna kirjallisuusjaksosi kirja kouluun mukaan!

Tämä muistutus tulee varsin myöhässä, mutta jospa joku sen ehtisi lukemaan vielä ennen huomista kouluun tuloa...

Eli huomenna käsitellään äidinkielen tunnilla lukemasi kirjan juonta, joten kirja voi olla mukana muistin tukena.

T: Sari-ope

Lä'ksyt

BG: Poronhoitajan vuosi sarjakuva loppuun

keskiviikko 21. syyskuuta 2011

Läksyt 21.9

Ma s 36 loppuun.

BG s. 25 t 1

AI kommentoi blogia.

EN s 26 8a 8b s 27 9a

maanantai 19. syyskuuta 2011

Tällä viikolla

Tiistaina 20.9. Tuomo-ope on virkamatkalla. Apuope Sari sijaistaa ja on koko päivän luokassa.

Perjantaina 23.9. on koko koulun yhteinen urheilupäivä. Kokoonnumme koululle klo 8.10 ja siirrymme yhdessä Kaurialan kentälle. Urheilupäivä loppuu  n. klo 12. Mukaan sään mukainen ja urheilemiseen sopiva varustus.

tiistai 13. syyskuuta 2011

Tyttöjen liikunnasta ajalla 14.9 -14.10

Ajalla 14.9 – 14.10 5b ja 5c -luokkien tyttöjen liikuntatunnit pitää päättöharjoittelua suorittava luokanopettajaopiskeilja Sari Nieminen:

”Harjoittelujaksoni ensimmäisillä tunneilla jatkamme yleisurheilun merkeissä eli syvennämme lajitaitoja niin heitoissa, juoksussa kuin hypyissäkin.  Tunnit pidetään koulun kentällä, paitsi 21.9 olemme Kaurialan urheilukentällä, jonne liikumme yhdessä kävellen.

 Keskiviikkona 28.9 aloitamme suunnistusjakson. Suunnistamme keskiviikkoisin Ahveniston ulkoilualueella ja perjantaisin teemme erilaisia suunnistusharjoitteita koulun pihapiirissä. Pyöräilemme Ahvenistolle ja sieltä takaisin, joten pyörä ja kypärä mukaan keskiviikkoisin! Lähtö tapahtuu ulkovarastoilta klo 10.00.

Kaikilla tunneilla myös leikimme ja pelailemme ulkona monipuolisesti. Sateen sattuessa tunnit pidetään sisällä OKL-salissa, joten oppilaiden olisi syytä varata pyyhe mukaan liikuntatunneille.  Ulkoliikunnassakin sään mukainen varustus on paikallaan, varsinkin Ahvenisto-kerroille on hyvä varata sadetta pitävää ulkovaatetta mukaan.  Ahvenistolla olisi hyvä olla mukana kello, jotta oppilas voi seurata ajankulkua.

Toivon, että oppilaat osallistuvat tunneille reippain mielin ja että koemme jaksoni aikana paljon yhteistä liikunnan iloa ja onnistumisen riemua!”

Otattehan yhteyttä liikunnanopettajaan, mikäli tulee jotain kysyttävää.
t: Jenni Lehtilä
p.040-1904208

Läksyt 13.9

BG: s: 21. t 1-2
AI:lue kirjaa, kokeile google-tiliäsi
RA:s14, t 4.(Kiitos Benjamin) s. 15, t 6.Kertaa kysymys ja vastaus.

perjantai 9. syyskuuta 2011

läksyt

Ra:t 1,2,3 s.14 . kertaa kysymys, Qu`est-ce que c`est?

Ma koe 14.9 ke siv. 4-29. mökki 12

Hi siv. 30 teht 1 ja 4 (vihkoon)

keskiviikko 7. syyskuuta 2011

läksyt

EN: sanakoe
BG:s. 19 t 1-2
AI:s. 27 2 "etsi tietoa"

tiistai 6. syyskuuta 2011

Läksyt 5.9.2011

AI: Lintuhavainnot
UE: s.17 t. 1-2
MA: Mökki 11
BG: s. 16-17 t. 1-2
HI: s.22-24/ajatuskartta

Tyttöjen liikunta keskiviikkona 7.9.

Liikuntatiedote

Keskiviikkona 7.9. kävelemme liikuntatunnilla Kaurialan kentälle ja takaisin, mikäli sää sallii. Lähdemme ulkovarastoilta klo 10.05 ja palaamme suoraan ruokailuun. Pukeuduthan säänmukaisiin ulkoliikuntavaatteisiin ja varauduthan tarvittaessa sisäliikuntavaattein ja pyyhkein.

Liikuntaterveisin:
Jenni Lehtilä
jenni.lehtila@uta.fi
p.040-1904208

maanantai 5. syyskuuta 2011

Poikien keskiviikon liikunta



Keskiviikkona 7.9. kävelemme liikuntatunnilla Kaurialan kentälle ja takaisin, mikäli sää sallii. Lähdemme ulkovarastoilta klo 10.05 ja palaamme suoraan ruokailuun. Varustuksena normaalit ulkoliikuntavaatteet ja juomapullo.

Liikuntaterveisin:

Santeri Mäkelä



ai: lintuhavainnot
ma: mökki 11
ue:s.17 teht 1-2

perjantai 2. syyskuuta 2011

MA: Mökki 10 ja s.23 teht.7
HI: s.22-24/ajatuskartta
RA: s.11 teht.1

Kerhoilmoittautumiset

Muista palauttaa kerhoilmoittautumiset, jos haluat mukaan kerhoihin (Matilda-kerho erillisellä lapulla ja muut kerhot omalla lapullaan)!

Terveisä Helsingistä!

T: Tuomo

torstai 1. syyskuuta 2011

AI: s.15 teht.5&6
MA: Mökki 9
BG: s. 16-17 teht.1-2
HI: s.16-18 teht.1

Järjestäjät; Pepita ja Malviina

keskiviikko 31. elokuuta 2011

enkku:15 teh.3a ja s.16 teh.4a 4b 5a 5b
ai:käsialamonist
ma:mökki 8

bg:s.15 teh.1-3

tiistai 30. elokuuta 2011

Poikien liikunta-asiaa

Hei kotiväki!

Liikuntatunnit ovat lähteneet käyntiin ulkoliikunnan merkeissä. Syyslomaan asti jatketaan ulkona, mikäli säät ovat suotuisat. Sateisalla säällä kannattaa varata mukaan myös sisäliikuntavarusteet.

Erilaisten leikkien ja pelien lisäksi käymme läpi yleisurheilua, jalkapalloa ja suunnistusta. Koko koulun yhteinen urheilupäivä on 23.9., jolloin liikutaan Kaurialan kentällä. Syysloman jälkeen alkaa sisäliikuntajakso.

Mukaan liikuntatunneille kannattaa ottaa vesipullo, koska kentällä ei ole vesipistettä. Jos tulee kysyttävää minut tavoittaa osoitteesta santeri.makela@uta.fi ja työaikana numerosta 0401904202.

Terveisin,

Santeri Mäkelä

maanantai 29. elokuuta 2011

läksyt

ai: kirja s.14 teht.3
ue: s.15 teht.3

perjantai 26. elokuuta 2011

läksyt 26.8

RA:harjoittele sanakokeeseen kpl1
HI:sukupuu valmiiksi

torstai 25. elokuuta 2011

Läksyt 24.8.11

BG: s.11 teht.1-3
AI: kynäkulkuri s.5 teht. 3
MA: mökki 7

tiistai 23. elokuuta 2011

AI: Kynäkulkkuri s.4 BG: S. 11 teht 1-2
Ai: Kynäkulkkuri s.4 BG: S.11 teht. 1-2

maanantai 22. elokuuta 2011

KiVa-päivä 24.8. klo 9 - 12

Koululla on toiminnallinen ja yhteisöllinen Kiva-päivä keskiviikkona 24.8. klo 9 - 12. Ohjelmaan sisältyy myös perinteinen koulurauhan julistus. Kaikkien oppilaiden koulupäivä päättyy klo 12.

Keskiviikon 5-6 lk tiedekerho on tälläkin viikolla, vaikka oppilaat pääsevät koulusta klo 12. Kerhoon osallistuvat oppilaat menevät tällä kertaa suoraan lukiolle, paikanhan he näkivät jo viime kerralla.
Ai: S.12-13, teht. 1-2
En: S.9, teht. 5b (5 lausetta)
Ue: S.13 teht.4

perjantai 19. elokuuta 2011

Ma: mökki 6
Ra: Kirjoita tehtäväkirjan takaa kpl 1 sanat
Bg: S.11 t.3
Hi: Haasttattelut, vanha esine s.15 t.1&2

torstai 18. elokuuta 2011

Vanhempainilta tänään torstaina klo 18

Vanhempainilta torstaina 18.8. klo 18 OKL:n salissa (tietotus- ja keskustelutilaisuus koulun toiminnan jatkosta).

TTT


Järjestäjät torstaina 18.8.?

Taisi jäädä läksyt merkkaamatta?!?

keskiviikko 17. elokuuta 2011

keskiviikon 17. 8. 11

MA mökki 4
EN sivu 7 , teht. 2 ja sivu 8, teht. 4a ja 4b

tiistai 16. elokuuta 2011

Uusimmat läksyt:

Biologia: kirja s. 7, teht. 1 - 3 (vihkoon)
Matematiikka: s. 11 loppuun
Historia: tuo jokin vanha esine + haastattele vanhempiasi ja/tai isovanhempiasi,
kysymyksiin ideoita kirjassa ja vihkossa...
5C-luokan blogi on otettu käyttöön. Luokan blogia ylläpitävät luokkaa opettavat opettajat ja apuopettajat sekä tietenkin luokan oppilaat, nuo 18 mainiota mussukkaa.