Hämeenlinnan normaalikoulun 5C-luokan blogi. Blogia ylläpitävät 5C:n opettajat ja oppilaat yhdessä.
torstai 29. joulukuuta 2011
torstai 15. joulukuuta 2011
keskiviikko 14. joulukuuta 2011
pikkujoulut
maanantai 12. joulukuuta 2011
Läksyt 12.12
EN: Kirjota Uudesta-Seelannista 10 asiaa. Työkirjan sivulle 47.
perjantai 9. joulukuuta 2011
torstai 8. joulukuuta 2011
Ainekirjoitus tietokoneella tiistaina 13.12.
- Joulumaan talviurheilukilpailut
- Joulumaan salaisuus
- Tie Joulumaahan
- Jos otsikot eivät miellytä, niin voit keksiä otsikon myös itse. Omavalintainen otsikko tulee kuitenkin näyttää opettajalle ennen kirjoittamista.
- Millainen on sinun joulumaasi?
- Mitä siellä tapahtuu?
- Ketkä siellä asuvat?
- Millaisia he ovat?
- Tarinan päähenkilö
- Juoni
- ...
keskiviikko 7. joulukuuta 2011
Liikuntatiedote 5c, joulukuu 2011
14.12.2011 keskiviikkona on luistelua Hakio-hallilla. Mukaan tarvitset luistimet, kypärän ja mailan (Tarvittaessa koululta saa lainata välineitä). Jos tarvitset luistimet lainaksi, käy sovittamassa ja hakemassa itsellesi luistimet uuden puolen maisemasta tiistaina 13.12.
HUOM!
Tytöt kokoontuvat luistimineen ruokalan ovella klo 10 ja jokainen ottaa mukaansa eväät.
Pojat lähtevät ulkovarastoilta Santerin ohjeen mukaan.
t:Jenni ja Santeri
maanantai 5. joulukuuta 2011
Läksyt
Ussasta ei läksyä!
MA: Mökki 40 teht. 1 ja 2
GE: Lue kpl 17 tee teht. 1
Hissan koe 8.12
Äikän koe 12.12
Matematiikan koe 14.12
Enkun isokoe 7.12
perjantai 2. joulukuuta 2011
torstai 1. joulukuuta 2011
Läksyt 1.12.11
MA:Mökki 35.
GE:Lue kpl 17 ja tee teht1.
HI:Kirjoita vihkoon tärkeää laatikko ja s.84 tehtävä 1.
keskiviikko 30. marraskuuta 2011
tiistai 29. marraskuuta 2011
perjantai 25. marraskuuta 2011
keskiviikko 23. marraskuuta 2011
Läksyt
AI: Kirjoita tarinaa!
EN: S. 62 teht. 8a & 8b, koe keskiviikkona 7.12.
GE: Huomikseksi HML:n kartta mukaan!
tiistai 22. marraskuuta 2011
Historian wikiprojekti
Teemme historiassa wikiprojektia Muinaiset korkeakulttuurit-jaksosta. Wikispace sivusto on asettanut ohjeelliseksi ikärajaksi 12-vuotta. Tämän vuoksi lähestymme kotiväkeä pyytääkseemme lupaa wikin käyttöä varten. Ohjaamme projektia ja uskomme oppilaiden hyötyvän wikeillä tehdystä projektista. Oppilaat tuovat kotiin lupalapun allekirjoitettavaksi tänään. Lappu tulisi olla takaisin koulussa allekirjoitettuna viimeistään torstaina, jotta projekti voi alkaa.
Terveisin,
opeharjoittelijat Harri ja Olli
perjantai 18. marraskuuta 2011
18.11 Läksyt
RA: Kirjoita seuraavat numerot ranskaksi vihkoon; 51, 83, 37, 29, 84, 93, 66, 82, 94, 98.
torstai 17. marraskuuta 2011
Läksyt 17.11
GE: Ilmansuunnat vihkoon (Bilsan vihkoon)
HI: Lue s. 66 teht.5 Lue kpl 13 s.68-71 teht. 1 ja 5
AI: Kirjoita ideakorttiin egyptistä, tarinaa varten.
keskiviikko 16. marraskuuta 2011
16.11 Läksyt
BG: Lue kpl 14 ja opettele ilmansuunnat
ai: s.41 teht 3 ja postikortti valmiiksi, ohje:
tiistai 15. marraskuuta 2011
maanantai 14. marraskuuta 2011
perjantai 11. marraskuuta 2011
Läksyt 11.11.11
UE: s.36 t.1-3
MA: s.65 t. 3, 4 ja 7 Huom. TUO NUKKEJA MAANANTAINA!
HI: lue s.64 t.5 tee hieroglyfeillä viesti
torstai 10. marraskuuta 2011
keskiviikko 9. marraskuuta 2011
Läksyt 9.11.2011
Ma: Mökki 27
En: Harjoittele kokeeseen. Alue: kpl. 4
++FY-KE -koe to 10.11. s. 10-41
tiistai 8. marraskuuta 2011
maanantai 7. marraskuuta 2011
Opeharjoittelijat esittäytyy Part 2
se meidän ajatukset uusiks käänsi.
Siis tässä teille runo toinen,
ei ehkä ihan samanmoinen.
Myös kaksi naista uutta,
tekee tuttavuutta.
Opettamista harjoittelee,
hämmästelee viisicee.
Toinen meistä on nimeltään Aino,
pituus 165, vaihtelee paino.
Aino kuviksesta innostuu,
joskus aika paljon puhuu.
Piiakin tykkää kuviksesta,
myös metsä on hänelle tuttu mesta.
Hiukset ovat pidemmät hällä,
erotat meidät keinolla tällä.
Meistä on kiva teihin tutustua,
ja uusista asioista innostua!
Poikien tavoin mekin olemme kakkosvuosikurssin opeharjoittelijoita ja näette meitä luokassanne nyt syksyllä ja uudelleen loppukeväällä. Harri ja Olli kertoivatkin jo opetusasioista, me opetamme samoja aineita hieman eri järjestyksessä.
Terkuin: Aino ja Piia
Meidät tavoitat osoitteista:
aino.terio@uta.fi
piia.tersa@uta.fi
Läksyt 7.11
Ai:Kirjoita ideakorttiin 3 ideaa haastattelua varten.
Ue: s.36 teht. 1-3
Järkät Naomi & Minna
sunnuntai 6. marraskuuta 2011
torstai 3. marraskuuta 2011
Opeharjoittejat esittäytyy - Harri ja Olli
keskiviikko 2. marraskuuta 2011
sunnuntai 30. lokakuuta 2011
Halloweendisco 3-6-luokkalaisille
3.11.2011 klo 18 - 20 vanhan puolen alasalissa
- parhaat asut palkitaan
- juhlimme sukkasillaan
- puffetti
- sisäänpääsymaksu 2 €
Tilaisuus on tarkoitettu ainoastaan normaalikoulun oppilaille.
Tilaisuuden sujuvuuden ja turvallisuuden varmistamiseksi paikalla on järjestysmiehiä, vanhempainyhdistyksen edustajia ja opettajakunnan edustaja. Discon aikana ei voi käydä ulkona.
Järjestäjä: Hämeenlinnan normaalikoulun vanhempainyhdistys
torstai 27. lokakuuta 2011
Päässälaskukisa maanantaina 31.10.
Päässälaskukisan laskut ovat tavanomaisia oppituntien päässälaskuja vaikeampia, jotta taitavimmat laskijat erottuvat joukosta. Tulokset ovat näin ollen keskimäärin melko vaatimattomia eikä heikoistakaan pisteistä kannata siten masentua. Päässälaskukisan tulokset eivät myöskään voi heikentää matematiikan arvosanaa.
keskiviikko 26. lokakuuta 2011
LIIKUNTATIEDOTE 26.10.2011
Pelastuslaitoksen koulutus ke 2.11. klo 9 alkaen
tiistai 25. lokakuuta 2011
maanantai 24. lokakuuta 2011
Halloween-juhla omassa luokassa
Sopiiko ehdotus vanhemmille? Jos tätä ei pidetä toteuttamiskelpoisena, vanhemmat voisivat laittaa pikaisesti viestin Wilmaan tai sähköpostiin.
perjantai 14. lokakuuta 2011
Syyslomalle!
Syksyn projektit ovat valmistuneet; videot saatiin kuvattua ennen lomaa, ja
kirjallisuusjakso blokeineen saatiin valmiiksi. Kaikkien blokeihin on linkki
http://www.uta.fi/hnk/tammi/?Linkkej%E4_ja%26nbsp%3Btiedostoja
- Kiitos Sari-opettajalle yhteistyöstä ja hyvästä opetuksesta!
HYVÄÄ SYYSLOMAA KAIKILLE!
tiistai 11. lokakuuta 2011
maanantai 10. lokakuuta 2011
Uusimmat päivitykset...
Lokakuu 2011 5C-luokassa....
perjantai 7. lokakuuta 2011
7.10 läksyt
Ra: S.19 teht.2 ja s.20 teht.3
Hi: Harjottele kokeeseen! Koe alue: s. 20-44, koe on to 13.10
Naomi&Minna
torstai 6. lokakuuta 2011
keskiviikko 5. lokakuuta 2011
tiistai 4. lokakuuta 2011
Koulukuvaus ma 10.10.
Lomake, joka jaettiin viime viikolla, on palautettava opettajalle viimeistään keskiviikkona 5.10.
sunnuntai 2. lokakuuta 2011
Galluppi
perjantai 30. syyskuuta 2011
30.9 Läksyt
HI: Lue kpl 8, s. 42-44. Moniste loppuun.
RA: Suomenna kappale 3 loppuun. Harjoituskirja s. 17 t. 1.
AI: Lue kirja loppuun tiistaiksi!
torstai 29. syyskuuta 2011
Läksyt 29.9.
MA: Vihkoon: 10 esineen pituus.
tiistai 27. syyskuuta 2011
Tuo huomenna kirjallisuusjaksosi kirja kouluun mukaan!
Eli huomenna käsitellään äidinkielen tunnilla lukemasi kirjan juonta, joten kirja voi olla mukana muistin tukena.
T: Sari-ope
keskiviikko 21. syyskuuta 2011
maanantai 19. syyskuuta 2011
Tällä viikolla
Perjantaina 23.9. on koko koulun yhteinen urheilupäivä. Kokoonnumme koululle klo 8.10 ja siirrymme yhdessä Kaurialan kentälle. Urheilupäivä loppuu n. klo 12. Mukaan sään mukainen ja urheilemiseen sopiva varustus.
tiistai 13. syyskuuta 2011
Tyttöjen liikunnasta ajalla 14.9 -14.10
Läksyt 13.9
AI:lue kirjaa, kokeile google-tiliäsi
RA:s14, t 4.(Kiitos Benjamin) s. 15, t 6.Kertaa kysymys ja vastaus.
perjantai 9. syyskuuta 2011
läksyt
Ma koe 14.9 ke siv. 4-29. mökki 12
Hi siv. 30 teht 1 ja 4 (vihkoon)
keskiviikko 7. syyskuuta 2011
tiistai 6. syyskuuta 2011
Läksyt 5.9.2011
UE: s.17 t. 1-2
MA: Mökki 11
BG: s. 16-17 t. 1-2
HI: s.22-24/ajatuskartta
Tyttöjen liikunta keskiviikkona 7.9.
Keskiviikkona 7.9. kävelemme liikuntatunnilla Kaurialan kentälle ja takaisin, mikäli sää sallii. Lähdemme ulkovarastoilta klo 10.05 ja palaamme suoraan ruokailuun. Pukeuduthan säänmukaisiin ulkoliikuntavaatteisiin ja varauduthan tarvittaessa sisäliikuntavaattein ja pyyhkein.
Liikuntaterveisin:
Jenni Lehtilä
jenni.lehtila@uta.fi
p.040-1904208
maanantai 5. syyskuuta 2011
Poikien keskiviikon liikunta
Keskiviikkona 7.9. kävelemme liikuntatunnilla Kaurialan kentälle ja takaisin, mikäli sää sallii. Lähdemme ulkovarastoilta klo 10.05 ja palaamme suoraan ruokailuun. Varustuksena normaalit ulkoliikuntavaatteet ja juomapullo.
Liikuntaterveisin:
Santeri Mäkelä
perjantai 2. syyskuuta 2011
Kerhoilmoittautumiset
Terveisä Helsingistä!
T: Tuomo
torstai 1. syyskuuta 2011
tiistai 30. elokuuta 2011
Poikien liikunta-asiaa
Hei kotiväki!
Liikuntatunnit ovat lähteneet käyntiin ulkoliikunnan merkeissä. Syyslomaan asti jatketaan ulkona, mikäli säät ovat suotuisat. Sateisalla säällä kannattaa varata mukaan myös sisäliikuntavarusteet.
Erilaisten leikkien ja pelien lisäksi käymme läpi yleisurheilua, jalkapalloa ja suunnistusta. Koko koulun yhteinen urheilupäivä on 23.9., jolloin liikutaan Kaurialan kentällä. Syysloman jälkeen alkaa sisäliikuntajakso.
Mukaan liikuntatunneille kannattaa ottaa vesipullo, koska kentällä ei ole vesipistettä. Jos tulee kysyttävää minut tavoittaa osoitteesta santeri.makela@uta.fi ja työaikana numerosta 0401904202.
Terveisin,
Santeri Mäkelä
maanantai 29. elokuuta 2011
perjantai 26. elokuuta 2011
torstai 25. elokuuta 2011
tiistai 23. elokuuta 2011
maanantai 22. elokuuta 2011
KiVa-päivä 24.8. klo 9 - 12
Keskiviikon 5-6 lk tiedekerho on tälläkin viikolla, vaikka oppilaat pääsevät koulusta klo 12. Kerhoon osallistuvat oppilaat menevät tällä kertaa suoraan lukiolle, paikanhan he näkivät jo viime kerralla.
perjantai 19. elokuuta 2011
torstai 18. elokuuta 2011
Vanhempainilta tänään torstaina klo 18
TTT
keskiviikko 17. elokuuta 2011
tiistai 16. elokuuta 2011
Uusimmat läksyt:
Matematiikka: s. 11 loppuun
Historia: tuo jokin vanha esine + haastattele vanhempiasi ja/tai isovanhempiasi,
kysymyksiin ideoita kirjassa ja vihkossa...


