Hämeenlinnan normaalikoulun 5C-luokan blogi. Blogia ylläpitävät 5C:n opettajat ja oppilaat yhdessä.
perjantai 30. maaliskuuta 2012
torstai 29. maaliskuuta 2012
keskiviikko 28. maaliskuuta 2012
5C TYTÖT: LIIKUNTATIEDOTE Piialta ja Ainolta
Näin kevään tullen me opettajaopiskelijat aloitamme liikunnan opettamisen. Ensimmäisen oppituntimme pidämme keskiviikkona 4.4. ja opetamme aina toukokuun puoleen väliin saakka.
Ohjelmassa meillä on uintia ja mailapelejä. Uintikerrat ovat: ke 4.4. ja ke 2.5.
18.4. on Kaikki pelaa -jalkapallotapahtuma.
Uintikerroilla tarvitaan seuraavat varusteet:
uimapuku ja pyyhe
laudeliina
uimalasit, jos sellaiset löytyy
Uimahallissa muistamme käyttäytyä sääntöjen mukaisesti. Ennen altaaseen menoa peseydytään ilman uimapukua ja pitkät hiukset laitetaan kiinni. Saunassa käydään ilman uimapukua. Uimahallissa liikutaan rauhallisesti, ei juosten. On tärkeää, että altaaseen mennään vain opettajan luvalla ja muutenkin kuunnellaan opettajien ohjeet tarkasti. Altaista käytössämme on rata.
Uimaan lähdetään yhdessä koululta klo 10, kokoontuminen kellotornille. Uimahallille kuljemme kävellen/pyörällä.
Mailapeleistä pelaamme sulkapalloa ja pesäpalloa. Siirrymme ulkoliikuntaan, kun säät sallivat. Tästä tiedotamme erikseen. 5C luokan tytöille olemme jo syksyltä tuttuja harjoittelijoita ja nyt tutustumme myös 5B:n tyttöihin liikunnan merkeissä.
Liikunnallisin kevätterveisin
Piia Tersa
Aino Liuhala
Kuvataiteen kotitehtävä.
tiistai 27. maaliskuuta 2012
maanantai 26. maaliskuuta 2012
perjantai 23. maaliskuuta 2012
Läksyt pe!
Ma: mökki 31
Ei muuta.
Muista harjoitella uskonnon kokeeseen!!! :)
torstai 22. maaliskuuta 2012
perjantai 16. maaliskuuta 2012
Läksyt pe 16.3
GE: Uusinta koe! Harjoittele isoon kokeeseen!
RA: Sanakoe ti 20.3 Olla verbit!
torstai 15. maaliskuuta 2012
keskiviikko 14. maaliskuuta 2012
maanantai 12. maaliskuuta 2012
läksyt
ue:monisteeseen liturgiset värit
ge: 24 euroopan valtiota
hi: s.134 teht. 1-3 (4)
perjantai 9. maaliskuuta 2012
torstai 8. maaliskuuta 2012
keskiviikko 7. maaliskuuta 2012
Perjantain 9.3. liikuntatunnit
Moro. Meikäläisen tuli toimia Santerina tämä viikko, mutta 40-asteen kuume päätti toisin. Mikael Vesalainen sijaistaa minua perjantaina. Ohjelmassa on sisäliikuntaa. Muista siis sisäliikuntavarusteet - Harri |
Perjantaina 9.3. sisäliikunnassa sählyä
Nuhaiset terveiset. Pidetään perjantaina 9.3. sisäliikunnassa sählytunti. OKL:n salin näyttämö on ollut remontissa ja kuulemani mukaan remontti alkaa olla valmis, joten sisälle voi mennä. Voitte ottaa omia sählymailoja ja suojalaseja mukaan. Sisäpelikengät ovat myös suositeltavat. Muistakaa myös pikkupyyhe ja sisäliikkavaatteet!
Ensi viikolla jatketaan sisäliikunnalla. Jaan paperiset tiedotteet teille mahdollisimman pian.
t:Jenni-ope
Liikunnallisia tiedotteita (koskee vain osaa oppilaista)
Molemmat (3-4 lk & 5-6 lk) joukkueet pääsivät lopputurnaukseen, joka on perjantaina 16.3. Poltinahon salibandyhallilla. Turnaus pelataan aikataulullisesti alkuturnausten tapaan, eli 3-4 luokat klo 8.30 - 11.30 ja 5-6 luokat klo 12.00 - 15.00.
Poikien joukkueilla on yhteiset harjoitukset ensi maanantaina 12.3. klo 14-15.30 OKL:n salissa. Tytöt harjoittelevat ilmeisesti vain liikuntatuntien merkeissä.
HIIHTOKILPAILUT
Koululiikuntaliitto järjestää hiihtokilpailut Tammelassa 14.3. klo 11.00. Oppilas voi kertoa lähtöhalustaan luokanopettajalle tai liikunnanopettajalle. Tiedusteluihin Koululiikuntaliitossa vastaa Paavo Vesterinen.
Jos luokalla on kilpahiihtäjiä, joka haluaisi osallistua Kanta-Hämeen kisoihin, kotiin voidaan laittaa lisätietoja kisoista. Oppilas voi osallistua näihin kisoihin, jos vanhemmat hoitavat kuljetukset, maksut ja huollon. Osallistumismaksu on tiettävästi 5 e.