sunnuntai 30. lokakuuta 2011

Halloweendisco 3-6-luokkalaisille

Halloweendisco normaalikoulun 3-6-luokkalaisille
3.11.2011 klo 18 - 20 vanhan puolen alasalissa
- parhaat asut palkitaan
- juhlimme sukkasillaan
- puffetti
- sisäänpääsymaksu 2 €

Tilaisuus on tarkoitettu ainoastaan normaalikoulun oppilaille.
Tilaisuuden sujuvuuden ja turvallisuuden varmistamiseksi paikalla on järjestysmiehiä, vanhempainyhdistyksen edustajia ja opettajakunnan edustaja. Discon aikana ei voi käydä ulkona.

Järjestäjä: Hämeenlinnan normaalikoulun vanhempainyhdistys

torstai 27. lokakuuta 2011

Päässälaskukisa maanantaina 31.10.

Perinteinen syksyinen päässälaskukisa järjestetään jälleen marraskuussa. Ensimmäiseen vaiheeseen osallistuvat kaikki; omissa luokissa on luokkakohtainen tehtäväosuus maanantaina 31.10. Luokkien taitavimmat osallistuvat myöhemmin koulun kisaan ja sieltä parhaat Hämeenlinnan koulujenväliseen kisaan.

Päässälaskukisan laskut ovat tavanomaisia oppituntien päässälaskuja vaikeampia, jotta taitavimmat laskijat erottuvat joukosta. Tulokset ovat näin ollen keskimäärin melko vaatimattomia eikä heikoistakaan pisteistä kannata siten masentua. Päässälaskukisan tulokset eivät myöskään voi heikentää matematiikan arvosanaa.

keskiviikko 26. lokakuuta 2011

LIIKUNTATIEDOTE 26.10.2011


LIIKUNTATIEDOTE 26.10.2011

Aloitamme marraskuun alusta 2.11.keskiviikkona sisäliikuntajakson, jonka aikana harjoittelemme muun muassa salibandyyn, telinevoimisteluun ja koripalloiluun liittyviä taitoja. Muistattehan asianmukaiset sisäliikuntavarusteet: paljaat varpaat/sisäpelikengät, verkkarit/sortsit, t-paita ja pyyhe. Sisäliikuntatuntien jälkeen käydään suihkussa. Mikäli oppilaalla on jokin liikunnan tunneille osallistumiseen vaikuttava rajoite (esim. on toipilaana) toivomme, että asiasta ilmoitetaan opettajalle lapulla, sähköpostilla, tekstiviestillä tai Wilma-viestillä.

Liikuntaterveisin:
Jenni Lehtilä, puh.040 1904208 & Santeri Mäkelä, puh.040 1904202

Huom! 14.12. keskiviikkona olemme varanneet Hakio-hallin normaalikoulun käyttöön. Joulukuussa kannattaa siis laittaa luistimet luistelukuntoon. Muistuttelemme asiasta vielä lähempänä ajankohtaa.

Pelastuslaitoksen koulutus ke 2.11. klo 9 alkaen

Hämeenlinnan pelastuslaitos pitää viidesluokkalaisille perinteisiä turvallisuuskoulutuksia. Kouluttajat kalustoineen saapuvat koulullemme ke 2.11. ja  klo 9.00 on kaikille vitosille yhteinen "teoria", joka pidetään normaalikoulun auditoriossa. Vajaan oppitunnin mittaisen teoriajakson jälkeen oppilaille on käytännön harjoituksia, ainakin sammutuspeitteellä harjoittelua koulun pihalla. Koko koulutus on tarkoitus toteuttaa klo 9 - 11 aikana, joten liikunnan tunnista voi pieni osa mennä harjoitukseen.

läksyt

ma: mökki 25
fy-ke: lue s. 18-19, teht 1-2
harjottele matikan kokeeseen!!

tiistai 25. lokakuuta 2011

läksyt

fy-ke: lue s. 14-17, teht 1-3

läksyt

maanantai 24. lokakuuta 2011

läksyt

MA: mökki24
enkku: harjoittelee kokeeseen.

Halloween-juhla omassa luokassa

Meillä oli tänään luokassa puhetta mahdollisesta halloween-juhlasta. Ajatus on, että se olisi mukava yhteinen luokkajuhla, jossa on oppilaiden keksimää ohjelmaa. Mukaan voisi ottaa halloween-juttuja, kuten naamareita ja asuja sekä herkkuja (vähän karkkia ja max 0,5 l limsaa tai mehua, ei sipsejä tms. murenevaa). Ajankohta olisi maanantai 31.10. klo 12.30 - 14.00.

Sopiiko ehdotus vanhemmille? Jos tätä ei pidetä toteuttamiskelpoisena, vanhemmat voisivat laittaa pikaisesti viestin Wilmaan tai sähköpostiin.

perjantai 14. lokakuuta 2011

Syyslomalle!

Syyslomaksi ei tule mitään läksyjä! Käyttäkää aika lepoon ja virkistykseen.

Syksyn projektit ovat valmistuneet; videot saatiin kuvattua ennen lomaa, ja
kirjallisuusjakso blokeineen saatiin valmiiksi. Kaikkien blokeihin on linkki
http://www.uta.fi/hnk/tammi/?Linkkej%E4_ja%26nbsp%3Btiedostoja
- Kiitos Sari-opettajalle yhteistyöstä ja hyvästä opetuksesta!

HYVÄÄ SYYSLOMAA KAIKILLE!

tiistai 11. lokakuuta 2011

Läksyt 11.10.

RA: 2 esittelyä valmiiksi (koe 4.11. kpl 2&3)

maanantai 10. lokakuuta 2011

Uusimmat päivitykset...

...maanantaina 10.10. ovat koelistan päivitys sekä uusi gallup - vastaa ennen syyslomaa!

Lokakuu 2011 5C-luokassa....

Rosa ja Jenna luokassamme TET-harjoittelussa lokakuussa

5C luokka lokakuussa 2011 tässä järjestyksessä...


perjantai 7. lokakuuta 2011

7.10 läksyt

Ma: Mökki 21
Ra: S.19 teht.2 ja s.20 teht.3
Hi: Harjottele kokeeseen! Koe alue: s. 20-44, koe on to 13.10


Naomi&Minna

torstai 6. lokakuuta 2011

torstain läksyt

fy-ke: s. 7 teht. 3
hi: koe torstaina s. 20-44
ai: tuo kirja kouluun

T: peps ja malps

keskiviikko 5. lokakuuta 2011

Läksyt 5.10.2011

Ma: mökki 20
Fy-ke: s.7 teht. 1-2

tiistai 4. lokakuuta 2011

Läksy 4.10.

Äikkä Moniste Lue ja tee tehtävät.

Koulukuvaus ma 10.10.

Luokkamme koulukuvausaika on maanantaina 10.10. klo 13.20 (luokkakuva + yksittäiskuvat + kirjallisen luvan kanssa muut mahdolliset kuvat).

Lomake, joka jaettiin viime viikolla, on palautettava opettajalle viimeistään keskiviikkona 5.10.

sunnuntai 2. lokakuuta 2011

Galluppi

Oli tarkoitus, että jokainen oppilas vastaisi pikaisesti oikeassa reunassa olevaan pikakyselyyn. Jos et ole vastannut, valitse rehellinen vastauksesi, kiitos. Kyselyt vaihtuvat jatkossa esim. viikoittain.