Ra: KOE 4.5
Hi:Lue 174 teht. 1-3
Hämeenlinnan normaalikoulun 5C-luokan blogi. Blogia ylläpitävät 5C:n opettajat ja oppilaat yhdessä.
perjantai 27. huhtikuuta 2012
torstai 26. huhtikuuta 2012
maanantai 23. huhtikuuta 2012
Läksyt 23.4.
Ma: Omavalintainen läksy
En: Harjoittele kokeeseen
Fy-Ke: Harjoittele huomiseen kokeeseen
En: Harjoittele kokeeseen
Fy-Ke: Harjoittele huomiseen kokeeseen
perjantai 20. huhtikuuta 2012
torstai 19. huhtikuuta 2012
Oppilaiden kysymyksiä koealueesta
Oppilaiden kysymyksiä koealueesta (kpl 12-17, s. 42-61)
Miksi lämmin ilma kohoaa ylöspäin?
Miksi lämmin ilma kohoaa ylöspäin?
Mistä ilma koostuu?
Miksi ilmalla ei ole kemiallista merkkiä?
Miksi kutsutaan ilmakehässä sijaitsevaa kerrosta, joka sijaitsee 20 km maasta?
Mitä hyötyä otsonikerroksesta on?
Missä korkeudessa matkustajalentokoneet lentävät?
Mitä ilmakehä päästää lävitseen?
Mikä estää auringon lämmön karkaamista takaisin avaruuteen?
Mitkä kolme asiaa saastuttavat eniten ilmaa?
Mitä vaarallista säteilyä auringosta tulee?
Mitä palamiseen tarvitaan?
Mitä palaminen on?
Onko palaminen aina täydellistä?
Mitä epätäydellisiä palamisia on?
Miksi ilmalla ei ole kemiallista merkkiä?
Miksi kutsutaan ilmakehässä sijaitsevaa kerrosta, joka sijaitsee 20 km maasta?
Mitä hyötyä otsonikerroksesta on?
Missä korkeudessa matkustajalentokoneet lentävät?
Mitä ilmakehä päästää lävitseen?
Mikä estää auringon lämmön karkaamista takaisin avaruuteen?
Mitkä kolme asiaa saastuttavat eniten ilmaa?
Mitä vaarallista säteilyä auringosta tulee?
Mitä palamiseen tarvitaan?
Mitä palaminen on?
Onko palaminen aina täydellistä?
Mitä epätäydellisiä palamisia on?
tiistai 17. huhtikuuta 2012
maanantai 16. huhtikuuta 2012
Fysiikan koe ensi viikon tiistaina 24.4.
Fysiikan koe kuluneesta ilma- jaksosta tiistaina 24.4.
Koealue: s. 44-61, eli kpl. 12-17
Koealue: s. 44-61, eli kpl. 12-17
Kaikki pelaa- turnaus keskiviikkona 18.4.
Kaikki Pelaa- turnaus,
Keskiviikkona 18.4. luokkamme suuntaa Pullerinhallille alakoulujen väliseen Kaikki Pelaa- jalkapalloturnaukseen. Keskiviikkona ei ole muuta koulua, kuin turnaukseen osallistuminen. Koululta saa pienen eväspaketin, mutta kotoa voi ottaa mukaan terveellistä evästä sekä juotavaa.
Turnaus alkaa meidän osaltamme kello 9:00. Lähtö koululta 8:20 kellotornin luota pyörämarssilla. Jos ei ole mahdollisuutta pyörään, niin marssi tapahtuu apostolin kyydillä. Paluu noin kello 12:20 takaisin koululle. Oppilas saa tulla Pullerinhallille ja lähteä hallilta suoraan, mikäli palauttaa kotiin jaetun lupalapun huomiseen tiistai 17.4. mennessä allekirjoituksen kera. Mikäli tulee hallille suoraan, niin paikalla pitää olla liikuntavarusteet päällä 8:40.
Mukaan tarvitset: Juomapullo, liikuntavarusteet, jalkapallokengät/lenkkarit (myös sisäpelikengät ok), pyörä sekä iloinen ja reipas liikunnallinen mieli. Muista nimetä omat varusteesi! Hallissa aika monta muutakin.
Opetusharjoittelijat Harri ja Olli lähtevät luokan kanssa turnaukseen. Jos kysyttää ilmenee, meihin saa yhteyden sähköpostilla ja puhelimitse:
harri.suhonen@uta.fi +358503736451
olli.ryynanen@uta.fi +358405587554
Ohjelma:
perjantai 13. huhtikuuta 2012
torstai 12. huhtikuuta 2012
keskiviikko 11. huhtikuuta 2012
tiistai 10. huhtikuuta 2012
torstai 5. huhtikuuta 2012
keskiviikko 4. huhtikuuta 2012
tiistai 3. huhtikuuta 2012
maanantai 2. huhtikuuta 2012
Tiistain kuvistunnit - kamera?
Muistutus vielä viime viikolla annetusta kotitehtävästä. Muista ottaa idolistasi oleva otos mukaan kouluun. Älä myöskään unohda rekvisiittaa, jos sitä on kuvassa.
Jos kotona on kamera, jota voit lainata kouluun, ota se mukaasi huomenna. Muista kysyä kotiväeltä! Mikäli kamera löytyy, ota mukaasi myös kaapeli, jolla kameran voi liittää tietokoneeseen.
- Harri Olli
Jos kotona on kamera, jota voit lainata kouluun, ota se mukaasi huomenna. Muista kysyä kotiväeltä! Mikäli kamera löytyy, ota mukaasi myös kaapeli, jolla kameran voi liittää tietokoneeseen.
- Harri Olli
5c:n poikien liikuntatiedote
Liikunnalliset terveiset,
Kevään opetusharjoittelujaksomme kestää kuusi viikkoa alkaen tänään maanantaina. Kuten edellisessä tiedotteessa totesimme, ohjelmassa on uintia sekä pesäpalloa. Alla tarkempi ohjelmarunko ja ohjeistus:
| Milloin | Mitä | Missä |
| | | |
| Ke 4.4. | Pesäpalloa | OKL- sali |
| Pe 6.4. | Pääsiäinen, loma | Koti |
| Ke 11.4. | Uinti | Uimahalli |
| Pe13.4. | Pesäpalloa | OKL- sali |
| Ke 18.4. | Pesäpalloa | Normaalikoulun kenttä |
| Pe 20.4. | Pesäpalloa | Normaalikoulun kenttä |
| Ke 25.4. | Uinti | Uimahalli |
| Pe 27.4. | Pesäpalloa | Normaalikoulun kenttä |
| Ke 2.5. | Pesäpalloa | Pullerinhalli |
| Pe 4.5. | Pesäpalloa | Normaalikoulun kenttä |
| Ke 9.5. | Uinti | Uimahalli |
| Pe 11.5. | Pesäpalloa | Normaalikoulun kenttä |
| | | |
Kaikilla tunneilla säävaraus. Huonon sään sattuessa sisäliikuntavarusteet!
Varusteet:
Pesäpallo: Iloinen ja reipas mieli, sisällä sisäliikuntavarusteet – ulkona ulkoliikuntavarusteet, räpylä (jos haluaa/on) ja juomapullo.
Uinti: Iloinen ja reipas mieli, uimahousut, pyyhe, uimalasit (jos on), pefletti.
Uimahallille tarkoitus on suorittaa pyörämarssi, joka uinti-keskiviikkoina starttaa koulun kellotornilta klo 10:00. Mikäli ei ole mahdollisuutta pyörään, matka taittuu kävellen. Uimahallissa muistamme käyttäytyä sääntöjen mukaisesti. Ennen altaaseen menoa peseydytään ja käydään saunassa ilman uimapukua. Tärkeää on myös muistaa, että uimahallissa liikutaan rauhallisesti, ei juosten. Altaaseen mennään vain opettajan luvalla ja muutenkin kuunnellaan opettajien ohjeet tarkasti. Uimalasien käyttö uimahallissa on erittäin suositeltavaa miellyttävän vesiliikuntakokemuksen takaamiseksi.
.5. pesäpallokerta on tarkoitus suorittaa Pullerinhallissa (Säästöpankki-areena), johon siirtyminen uimakertojen mukaisesti.
t. Harri ja Olli
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)






