torstai 19. huhtikuuta 2012

Oppilaiden kysymyksiä koealueesta

Oppilaiden kysymyksiä koealueesta (kpl 12-17, s. 42-61)

Miksi lämmin ilma kohoaa ylöspäin?
Mistä ilma koostuu?
Miksi ilmalla ei ole kemiallista merkkiä?
Miksi kutsutaan ilmakehässä sijaitsevaa kerrosta, joka sijaitsee 20 km maasta?
Mitä hyötyä otsonikerroksesta on?
Missä korkeudessa matkustajalentokoneet lentävät?
Mitä ilmakehä päästää lävitseen?
Mikä estää auringon lämmön karkaamista takaisin avaruuteen?
Mitkä kolme asiaa saastuttavat eniten ilmaa?
Mitä vaarallista säteilyä auringosta tulee?
Mitä palamiseen tarvitaan?
Mitä palaminen on?
Onko palaminen aina täydellistä?
Mitä epätäydellisiä palamisia on?
 

Ei kommentteja: