Hämeenlinnan normaalikoulun 5C-luokan blogi. Blogia ylläpitävät 5C:n opettajat ja oppilaat yhdessä.
torstai 29. joulukuuta 2011
torstai 15. joulukuuta 2011
keskiviikko 14. joulukuuta 2011
pikkujoulut
pikkujoulut pe 16.12 saa ottaa vähän karkkia ei mitään roskaavaa. Saa ostaa jonkun 2 € lahjan ja saa itse jonkun lahjan.
maanantai 12. joulukuuta 2011
Läksyt 12.12
Ma: Koe alkaa klo 8.10 (ke). Muista harppi ja viivotin. Koe alue s. 60-77
EN: Kirjota Uudesta-Seelannista 10 asiaa. Työkirjan sivulle 47.
EN: Kirjota Uudesta-Seelannista 10 asiaa. Työkirjan sivulle 47.
perjantai 9. joulukuuta 2011
torstai 8. joulukuuta 2011
Ainekirjoitus tietokoneella tiistaina 13.12.
Tiistaina 13.12. kirjoitetaan kertomus sinun joulumaasi tapahtumista/kommelluksista.
Otsikko vaihtoehdot:
- Joulumaan talviurheilukilpailut
- Joulumaan salaisuus
- Tie Joulumaahan
- Jos otsikot eivät miellytä, niin voit keksiä otsikon myös itse. Omavalintainen otsikko tulee kuitenkin näyttää opettajalle ennen kirjoittamista.
Fiilistä kirjoitelman suunnitteluun voi hakea Katri Helenan iki-ihanasta Joulumaasta.
Samalla, kun kuuntelet kappaletta, voit pohtia mm. seuraavia asioita:
- Millainen on sinun joulumaasi?
- Mitä siellä tapahtuu?
- Ketkä siellä asuvat?
- Millaisia he ovat?
- Tarinan päähenkilö
- Juoni
- ...
-
Kotona: Tee vapaavalintainen suunnitelma (juonikartta, ajatuskartta tai ajatusviivat) kotona valmiiksi. Suunnitelman pitää olla valmis tiistaina 13.12. koska tällöin aloitamme kertomuksen kirjoittamisen.
Suunnittelu intoa toivottaa,
Harri ja Olli
keskiviikko 7. joulukuuta 2011
Liikuntatiedote 5c, joulukuu 2011
14.12.2011 keskiviikkona on luistelua Hakio-hallilla. Mukaan tarvitset luistimet, kypärän ja mailan (Tarvittaessa koululta saa lainata välineitä). Jos tarvitset luistimet lainaksi, käy sovittamassa ja hakemassa itsellesi luistimet uuden puolen maisemasta tiistaina 13.12.
HUOM!
Tytöt kokoontuvat luistimineen ruokalan ovella klo 10 ja jokainen ottaa mukaansa eväät.
Pojat lähtevät ulkovarastoilta Santerin ohjeen mukaan.
t:Jenni ja Santeri
maanantai 5. joulukuuta 2011
Läksyt
AI: s. 52-53 t. 1 ja 3
Ussasta ei läksyä!
MA: Mökki 40 teht. 1 ja 2
GE: Lue kpl 17 tee teht. 1
Hissan koe 8.12
Äikän koe 12.12
Matematiikan koe 14.12
Enkun isokoe 7.12
Ussasta ei läksyä!
MA: Mökki 40 teht. 1 ja 2
GE: Lue kpl 17 tee teht. 1
Hissan koe 8.12
Äikän koe 12.12
Matematiikan koe 14.12
Enkun isokoe 7.12
perjantai 2. joulukuuta 2011
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)